مواقع الكترونية:
ww .dimosad .com/index 79 htm
www .ibtesama .com
www. abegs .org/2312
http://www.hikmeschool/ .com/makalat_a2 htm
مواقع الكترونية:
ww .dimosad .com/index 79 htm
www .ibtesama .com
www. abegs .org/2312
http://www.hikmeschool/ .com/makalat_a2 htm
1.Mathematics teacher -Vol.105-No.2-september 2011
2.Tech & learning-Vol.32-No.2-september 2011
1-Special Report: Assessment :Why you need it, how to get it.
2-How effective is RTI: Districts hand in their grades.
3-Keeping tabs: their time has come, but which type is right for your school.
3. Young children-Vol. 66-No.5- september 2011
1-Fostering critical thinking&problem-solving skills
2-Preschoolers grow their brains:shifting mindsets for greater resiliency and better problem solving.
3-Humpty Dumpty and Rosa parks: Making space for critical dialogue with 5 and 6 year olds.
4-Moving Bodies, building Minds: Foster preschooler's Critical thinking and problem solving through movement.
5-Using toys to support infant-todler learning and development
6-Resources for fostering critical thinking and problem-solving skills in young children
4. Educational management administration&leadership-Vol.39-No.5-september 2011
1- Becoming a school principal: Exciting opportunity or Daunting challenge?
2- Successful school leadership in rural contexts: the case of cyprus
3- Challenging and supporting new leader development.
4-Teacher learning, Instructional considerations and principal communication.
5- When are teachers motivated to work beyond retirement age? the importance of support, change of work role and money.
6-Shared leadership and organizational citizenship behaviour in jordanian public universities.
7- Academies and Educational reform, governance,leadership and strategy.
حب الأستطلاع والإستفسار
الرغبة في التقصي والإكتشاف
تفضيل المهمات والواجبات العلميية الصعبة
مرونة التفكير
الثقة بالنفس
تعددالأفكار وتنوع الإجابات
العمل الجاد بدافعية ذاتية
القدرة على التحليل والتركيب
المبادأة في مجال عمله
الإستقلالية في العمل والفكر ومخالفة رأي الجماعة إذا شعر أنه على صواب
متحرر وثائر ولكنه يجاري المعايير الإجتماعية ولا يخرج عنها
مندفع ويستثار بسرعة
tuttle and Bekerالخصائص التي إقترحها -
مثابر في متابعة إهتماماته
ناقد لذاته وللآخرين
يتمتع بحس رفيع للدعاية
فهم المباديء والقوانين والنظريات
.يولد أفكار كثيرة يرى العلاقات بين اشياء أو افكار متباعدة
للمزيد من المعلومات الأطلاع على المراجع التالية
أساليب الكشف عن المبدعين والمتفوقين وتنمية االتفكير والإبداع للدكتور د.زيد الهويدي والدكتور جهاد الجمل وهو متوفر في مكتبة الموارد التربوية
الأبداع في مرحلة الطفولة المبكرة /آنا كرافت (تأليف),مراجعة الدكتور محمد جمل